Rozbor, dojmy (kniha) - Myšlením k bohatsví

23. října 2011 v 20:16 | © cappuccino |  Čítanie & Knihy
Napoleon Hill - Myšlením k bohatství
Autor: Napoleon Hill

Počen strán: 207

Obsah: Napoleon Hill viac ako 20 rokov skúmal životy stoviek enormne úspešných ľudí a celú tú dlhú dobu sa snažil detailne odhaliť jednu jedinú vec. V čom sa títo vybraní jedinci odlišujú od bežného obyvateľstva? V čom vlastne spočíva "kľúč úspechu"?

Pre dodanie vážnosti tématu poviem len zopár základných informácií. K prieskumu Hilla naviedol Andrew Carnegie (považovaný za druhého najbohatšieho muža v histórii - hneď po Rockefellerovi) a medzi skúmanými osobami zaznejú také mená ako Henry Ford, Thomas A. Edison, Theodore Roosvelt, Wilburg Wright, John D. Rockefeller a ďalší.

A čože mali vlastne všetky tieto slávne osoby spoločné? Neochvejnú vieru v seba samého, v úspech a dosiahnutie navonok nemožných túžob a snov. Výsledok svojho skúmania Hill nazval "filozofiou úspechu" a jeho kniha sa riadi výstižným heslom - "čo si dokáže ľudská myseľ predstaviť a čomu dokáže uveriť, toho môže i dosiahnuť".

Môj názor: Poznáte ten pocit, ked ste si po dočítaní knihy (prípadne dopozeraní filmu) takmer na sto percent istý, že vaše prvé rande nebolo posledným? Presne takýmto spôsobom totiž kniha Myšlením k bohatsví na svojich čitateľov pôsobí. Popravde sa im ani nečudujem, pretože jedným z nich som aj ja. Vysvetlím vám to veľmi jednoducho. Aj cez svoj relatívne krátky počet strán dielo Napoleona Hilla obsahuje neuveriteľné množstvo informácií a rád, z ktorých môžete v prípade záujmu ťažiť. Je ich však naozak tak strašné množstvo, že na prvé prečítanie nemáte žiadnu šancu s plným pochopením a praxným využitím poňať čo len polovicu celku. Tam pramení hlavný dôvod potreby opätovného čítania.

Kniha je písaná jednoduchým, novinárskym štýlom (autorovi sa jeho žurnalistické počiatky razantne vyplatili), pričom počas listovania medzi kapitolami by ste nemali mať absolútne žiaden problém s orientovaním. Pokiaľ niektorú kapitolu pokľadáte za bezpredmetnú, prípadne máte pocit, že vám nemá čo ponúknuť, jednoducho pretočíte ďalej (i keď osobne odporúčam prečítať všetko!) a časom sa k nej môžete vrátiť.

Jednu vec si na Hillovi neuveriteľne cením. S čitateľom jedná maximálne na rovinu, nedáva vám naivnú nádej, že všetko môže byť lepšie behom pár krátkych týždňov (i keď by samozrejme mohlo, ale v praxi tomu ľudská myseľ v momentálnej spoločnosti nedokáže uveriť a danú myšlienku prijať). Skrátka predkladá fakty, návody, pravidlá a užitočné rady, ktorými by ste sa v prípade snahy o vlastný úspech mali bezpodmienečne držať. Cez to všetko však neustále jedná bez chochmesu a vraví - chceš z mojích skúseností ťažiť? V tom prípade ti veľmi rád pomôžem. Máš však slabú vôľu a po zavretí poslednej stránky na moje zdelenie prachprosto zabudneš? Tak to si tu, milý čitateľ, naozaj, ale NAOZAJ zbytočne. ;-)

Hodnotenie:
(z hladiska myšlienky) 5/5
(z hladiska spracovania) 4,5/5